Træningsdagbog

Her vil jeg skrive om mit træningsforløb så jeg kan huske hvordan det var da jeg startede og se min udvikling (forhåbentlig).

søndag, januar 23, 2005

Der sker ikke så meget

Synes det hele er gået lidt i stå her. Ville gerne opdatere en gang om ugen, men jeg får det aldrig rigtig lige gjort. Nå, men her kommer så dagens talopdatering:

Vægt: 72,8 (hey, det går den forkerte vej!!!)
Mave: 79
Lår: 62
Hofter: 106

Nå, det ser da ud til at maven i det mindste er blevet lidt mindre end sidst, men ellers er der ikke så meget positivt ved det. Jeg prøver ellers at spise pænt og ikke spise slik, kage og junk food. Desuden drikker jeg stort set kun vand. Jeg går på løbebåndet næsten hver dag og er begyndt at gå hjem fra arbejde. Orker ikke at gå til arbejde, jeg er alt for træt om morgenen ;-) Hvis jeg skal holde mine delmål har jeg 8 dage til at tabe 8,8 kg. SÅ optimistisk er jeg altså heller ikke :-/ Men jeg ville da blive glad hvis jeg kom under 70 i det mindste. Lige pt er mit håb at nå 63 kg inden min fødselsdag. Men det er stadig 10 kg på kun lidt over en måned, det er nok også alt for optimistisk. Jeg må simpelthen give den mere gas med træningen :-(

mandag, januar 03, 2005

Sindssyg dårlig kondi

Så snuppede jeg lige knap en km på løbebåndet. Jeg er saftsuseme i dårlig kondi. Håber det snart bliver bedre. Nu skal jeg bare bælle en masse vand og smide fødderne op i sofaen. I morgen tager jeg endnu en tur.

Nåede ikke første delmål

Jeg nåede langtfra mit første delmål. Tværtimod. Det var meningen at jeg skulle tabe 3 kg i løbet af december måned - i stedet tog jeg 3 kg på! :-( Det er ret skidt. Det betyder at jeg skal tabe hele 9 kg i løbet af januar for at nå næste delmål, det er jo fuldstændig urealistisk. Men jeg må til at passe mere på hvad jeg spiser og bruge løbebåndet endnu mere.Jeg er ret skuffet over mig selv.

torsdag, december 16, 2004

Lidt træning

Så fik jeg taget løbebåndet i brug. Jeg gik 710 meter på 10 minutter. Ikke voldsomt, men så fik jeg da rørt mig lidt ;-) Jeg håber stadig lidt på at kunne nå ned på de omkring 60 kg inden min fødselsdag. Men jeg må vist nøjes med at bruge båndet om eftermiddagen, er bange for det larmer for meget nede hos underboen. Hvor er jeg dog i dårlig kondi! Jeg kan mærke det stikker og prikker i benene bare pga de sølle 10 minutter.

Nå, jeg fik vist ikke opdateret vægt og mål i søndags, så det må jeg hellere gøre nu - tallene er altså fra søndag.
Vægt: 70,4 kg
Mave: 82 cm
Lår: 62 cm
Hofter: 107 cm

torsdag, december 02, 2004

Laver lige lidt om

Jeg må hellere lave dette til en slankeblog i stedet for en træningsblog. Jeg har nemlig ikke været nede og træne siden jeg skrev sidst, det er sgu for dårligt. Men nu er jeg begyndt på Herbalife for at tabe mig og jeg har tilmed købt et løbebånd til at have derhjemme. Jeg har besluttet mig for at være nede på 60 kg inden min fødselsdag den 7. marts. Mine delmål er som følger:

31/12-04: 67 kg
31/1-05: 64 kg
28/2-05: 61 kg
7/3-05: 60 kg

Så håber jeg på at nå delmålene, ellers når jeg jo nok ikke det færdige resultat. Men altså 65 kg ville jo også være fint nok til den tid, man kan bare lige så godt satse lidt højt ;-) Så nu er det bare at knokle på og håbe på det bedste. Jeg skal på skitur i juleferien, så til den tid ville det jo også være rart at være i lidt bedre form.

tirsdag, september 28, 2004

Dag 1

I dag meldte jeg mig ind i et træningscenter - selv om jeg ikke har råd. Her vil jeg så skrive mit forløb ned så jeg kan huske hvordan det var da jeg startede og se min udvikling (forhåbentlig).

Jeg underskrev min kontrakt, betalte og gik derefter ned for at få trænet. Det er over et år siden jeg sidst har været i gang, så det var lidt hårdt. Trænede dog kun kredsløb - løbebånd, step og cykel. Trænede i ca 45 minutter. Jeg havde det rigtig godt bagefter - både fordi jeg havde rørt mig og også fordi jeg havde en god samvittighed og jeg ved jeg har taget en rigtig beslutning ved at komme i gang igen. Efter træningen tog jeg lige et par minutter i saunaen, ah det gjorde godt ;-) På fredag skal jeg derhen næste gang, så skal jeg have lagt et program jeg skal følge. Tager måske også et par holdtimer for at få lidt variation. Glæder mig til at komme rigtigt i gang og ikke mindst se nogle resultater.

Vægt: 70,2
Fedtprocent: 37,2
Talje: 84